Spletna stran (ali spletno mesto) je del strategije podjetja ali organizacije. Vse več koristnih poslovnih funkcij se prenaša na ta komunikacijski medij, ki dela 24 ur na dan vse dni v letu. Dobra priprava je predpogoj za dobro izvedbo.
Prvi koraki pri načrtovanju spletne strani so zagotovo cilji – kaj želite doseči s spletno stranjo? Povečanje števila povpraševanj, nakupi prek spleta, oddaja kontaktnih podatkov, prijava na e-novice ali samo večjo prepoznavnost? Dobro načrtovana spletna stran bo služila izpolnjevanju vaših ciljev na spletu.
Naslednji korak je iskanje ciljne skupine uporabnikov ter razumevanje njihovih interesov – ali na spletni strani dobijo vse informacije, ki jih iščejo oz. ali je spletna stran usmerjena h kupcu in ga vodi k akciji.
Spletna stran mora biti jasna strukturirana - elementi kot so meniji, gumbi, slike in ostale vsebine morajo biti tako razporejeni, da uporabnik s čim manj kliki dobi čim več informacij.
Potek načrtovanja spletne strani:
1. faza načrtovanja: Izvedljivost
- oris trenutnega stanja (tehnološko, funkcionalno, uporabniško, poslovno, marketinško…)
- primerjalna analiza domače in tuje konkurence
- poslovni in tehnološki pristop: trenutno stanje, vizije, možnosti, koraki
- vizija poslovne komunikacije skozi razpoložljive elektronske medije in socialna omrežja
- možnosti prenosa dela poslovanja na splet, optimizacija in pocenitev procesov
- analiza izvedbenih rešitev, pristopi, postopki, koraki
2. faza načrtovanja: Strategija
- analiza trenutnega poslovnega modela
- izdelava novega poslovnega modela skladnega s spletno strategijo
- možnosti in koraki za uresničitev spletne strategije
- elementi vsebinskega in tehnološkega vzdrževanja in nadgradenj
3. faza načrtovanja: Spletni model
- oris funkcionalnih rešitev trenutne in bodoče postavitve spletne strani
- shematski prikaz spletne strani, podstrani, povezav