Vse od '70 let prejšnjega stoletja so se poslovni modeli nenehno spreminjali in prilagajali. Od izgradnje podjetja z dolgoročno vizijo, razvoja oddelkov in izdelkov se je žarišče vse bolj pomikalo proti dejanskim potrebam strank.
Novi poslovni modeli (2011- ) narekujejo:
- Jasno vizualizacijo v obliki Generiranja poslovnega modela.
- Vedno imamo nove ideje, nove začetke ali obujamo zastarele koncepte. Vsekakor si želimo, da so pristopi 'vitki', hitri in zanesljivi.
- Etične predpostavke poslovanja, kjer moralna načela in beseda veljata več kot pisna pogodba (4 pravila)
- Vrednosti, ki jih ponujamo in koristi, ki jih bo določena stranka 'z imenom in priimkom' imela od tega. Stranke niso več le siva masa, temveč določene osebe ali podjetja, ki imajo specifične poslovne potrebe ali 'bolečine'.
- Skrb za notranje resurse:
- Tehnologija se nenehno razvija in že dolgo ni več samo strošek, temveč investicija, ki lahko hitro poveča obseg prodaje, ali poceni in poenostavi poslovanje.
- Skrb za poslovne podatke je strateškega pomena in temelj varnega poslovanja
- Eden ključnih dejavnikov poslovanja je delo z ljudmi: pravi sodelavci na pravih mestih, karierni načrt in nagrajevanje po kompetencah in rezultatih, nasledstvo, nenehno iskanje in skrb za talente.
- Poslovni procesi dinamično zaokrožajo in prilagajajo vse zgoraj naštete parametre ter odpirajo možnosti za dosego ciljev po sodobni in preizkušeni strategiji vodstva
- Brez kvalitetnega, drugačnega a vseeno nevsiljivega tržnega komuniciranja ne gre. Poleg kvalitete, ki nas sama reklamira, nas stranke ne smejo 'pozabiti'. Dati jim moramo tudi jasen in razumljiv signal, kaj delamo, kaj je novega in kakšne koristi bodo od tega imele.
- Globalizacija, skrbno izbrane strategije in taktike, skupno načrtovanje ter optimalne oskrbovalne verige postavljajo stranke in dobavitelje v red dolgoročnih uspešnih partnerskih odnosov.
- Nenehna skrb in transparentne finančne koristi za vse vpletene: lastnike, sodelavce, stranke in pogodbene partnerje. To je vsekakor začetek in konec vsakega poslovanja.